تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

غذاهایی با طعم استرس



غذاهای حاوی شکر فرآوری شده:
این روزها این نوع غذاها ما را محاصره کرده اند و همه فست فودها یا غذاهای بسته بندی که مصرف می کنیم حاوی شکر فراوری شده هستند. اگر عجله داشته باشید و با وجود وقت کم مطمئنا به سراغ این غذاها می روید و با خوردن آن ها برای یک مدت کوتاه احساس خوبی دارید و این به دلیل وجود همان شکر است، اما بعد از مدتی این امر برعکس شده و حال خوب شما را به استرس تبدیل می کند و درمواقعی که شما عجله دارید استرس شما را بیشتر نیز می کنند.
در مواقعی که عجله دارید بهتر است از این غذاها پرهیز کنید و به مواد سالمی مانند شیر و یا یک کیک کوچک اکتفا کنید.

غذاهای حاوی نگه دارنده:

این روزها بیشتر غذاهای بسته بندی به مدت زیادی قابلیت استفاده دارند و برای این ماندگاری باید از مواد نگه دارنده استفاده شود. این مواد بسیار مضر هستند. بعد از استفاده از این مواد بسته بندی، مواد نگه دارنده وارد خون شما شده و فشار خون را بالا می برند و همین امر خود سبب ایجاد استرس می شود.

 کلسترول بالا:
کلسترول یکی از مواد مغزی بسیار مهم برای بدن است و به سلامتی کمک می کند اما اگر ذره ای از حالت عادی خارج شود بسیار مضر و گاها کشنده است. برای مثال چیپس و یا سیب زمینی سرخ شده مقدار بسیار زیادی کلسترول دارند و باخوردن آن ها تنها فشار خون خود را بالا می برید و اختلالاتی نیز در سیستم هورمون های شما ایجاد می شود. همه این مسائل تنها شما را به سمت یک روز پر از استرس حرکت می دهند.

پروتئین زیاد:

این روزها بیشتر غذاها سرشار از پروتئین هستند و به نوعی جهان پر از غذاهای پرکالری و سرشار از پروتئین شده است. چیزی که مردم به آن آگاه نیستند این است که خوردن غذاهای پروتئین دار بدون اینکه ورزشی بکنیم یا اینکه فعالیتی داشته باشیم برای بدن مفید نیستند.
در بدن ما هورمونی به نام سروتئین وجود دارد که از استرس جلوگیری می کند و این هورمون برای انجام کارش به ویتامین B6 نیاز دارد. شما با خوردن پروتئین زیاد ویتامین های B6 را برای شکستن آن ها مشغول می کنید و این هورمون نمی تواند کار خود را به درستی انجام بدهد.

فودنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد