تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

شب چله شب سلامتی


 شاید در طول سال با وجود تنقلات رنگارنگ مصنوعی مانند چیپس و پفک و... کمتر سراغ  آجیل و مغزیجات مفید برویم و شاید به علت گران بودن نسبی آنها سعی در دور زدن آنها داشته باشیم اما شب یلدا فرصت خوبی است که علاوه بر همنشینی با دوستان و فامیل کمی غذای سالم و مفید را نیز مصرف کنیم البته به اندازه مناسب، در شب یلدا، میوه های خشک یا آلبالو و آلوهایی که در فریزر نگهداری می شود، هم در سفره می گذارند.

 

● انجیر

یکی از این میوه های خشک، انجیر است. این میوه مغذی و خوش طعم است و دارای ویتامین های فراوان، مواد معدنی، چربی مفید و مواد قندی است.ضد سرطان است و خوردن آن باعث افزایش ادرار می شود. انجیر برای افرادی که قند خونشان پایین است و یک باره احساس ضعف می کنند، مناسب است، زیرا قند آن به سرعت از روده کوچک جذب می شود. همچنین ملین بسیار خوبی است.



 
ادامه مطلب ...

دانلود پاور تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک


برای دانلود پاور تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک روی لینک زیر کلیک کنید: 






دانلود

دانلود پاور پسته و خواص آن

برای دانلود پاور پسته و خواص آن روی لینک زیر کلیک کنید:


دانلود با حجم 384 کیلوبایت

سایت های صنایع غذایی



1: سایت   www.ucdavis.edu/index.html

 

مربوط به UC DAVIS news & information  است  که وابسته به دانشگاه کالیفرنیا می باشد . در قسمت search  گزینه مورد نظر را جستو کرده مثلا functional food این در باره غذای غذا دارو توضیح و توصیفی از آن را ارائه داده است .  اخبار در رابطه با agriculture , health , science, seminars and events  را نیز دارا می باشد

 

2 : سایت www.k-state.edu    یا    www.ksre.ksu.edu/DesktopDefault.aspx

 

وابسته به دانشگاه Kansas است که اخبار تغذیه و همچنین مقالات مختلف و نیز اطلاعاتی در باره غذای غذا دارو داده است .

 

3: سایت www.beveragedaily.com/content

 

که مربوط به www.beverededaily.com   است و می توان در آن راجع به غذای غذا دارو اطلاعاتی کسب کرد .

 

4: سایت www.fst.ohio-state.edu/People/HARPER/Functional

 

مربوط به علوم و تکنولوژی غذا است که اخبار و لینک های مرتبط با غذای غذا دارو و همچنین مطالبی هم راجع به پروبیوتیک ها و .. دارد .  

 

5: سایت www.elc-eu.org

 

در رابطه با افزودنی های مواد غذایی ، این سایت توسط ELC تولید شده است به ارائه اطلاعات برای مصرف کنندگان ، تولید کنندگان ، نهادهای نظارتی ، روزنامه نگاران ، دانشگاه ، دولت و گروه های مصرف کننده می پردازد ، پس هر کس می تواند ایمنی مواد غذایی و افزایش استفاده از مواد افزودنی مواد غذایی را بهتر درک کند

 

6 : سایت www.foodnavigator-usa.com


بسته بندی زیست فعال در مواد غذایی


رژیم غذایی به عنوان کانون اصلی در تدبیر سلامت عمومی برای دستیابی سلامتی در طول زندگی ، از هجوم سریع بیماری های مزمن مانند ناهماهنگی های گوارشی ، بیماری های قلبی ، عروقی ، سرطان ، بیماری های استخوانی جلوگیری کرده و به خوبی زندگی سالم تری را فراهم می کند. با وجود این ، ارتباط تنگاتنگ میان غذا و سلامتی هنوز به طور کامل درک نشده است ولی تحقیقات اخیر سخن از دستیابی به پیشرفت هایی در این مورد دارد.  
ادامه مطلب ...

افزایش کیفیت آرد و نان


امروزه در غالب کشورهای دنیا برای بهبود کیفیت نان و افزایش زمان ماندگاری آن از مواد افرودنی بسیار متنوعی کمک می گیرند دلایلی که به خاطر آن این موارد افزودنی در فرمول بکار برده می شوند عبارتند از:

-حفظ کیفیت محصولات ، افزایش جذابیت محصولات ، حفظ تازگی محصولات ، اصلاح تفاوت کیفیت موارد خام مصرفی ( آرد و ...) ، تسهیل در مکانیزاسیون تولید محصولات ، از بین مواد افزودنی مختلفی که به نان برای رسیدن به اهداف فوق اضافه می شوند می توان از امولسیفایرها نام برد .

مهمترین خواصی که از افزودن این مواد به نان انتظار می رود عبارتند از:

1-    بهبود حمل و نقل خمیر و تقویت استقامت آن

2-    بالا بردن درصد جذب آب خمیر

3-    بهبود پاسخ خمیر به زمان استراحت

4-    شوک و عمل تخمیر

5-    بهبود کیفیت  ادامه مطلب ...

چگونگی تولید شکر از نیشکر


مراحل تولید شکر از نیشکرگرچه تا حدی مشابه مراحل تولید شکر از چغندر است بطور کلی این صنعت را میتوان در دو بخش مورد مطالعه قرار داد:

  ادامه مطلب ...

آب‌میوه

 

هر آدم بزرگسال باید در هر روز بین 5/1 تا 5/2 لیتر مایعات استفاده کند. افرادی که در نواحی گرمسیر زندگی می‌کنند و یا فعالیت شدید بدنی دارند، به مایعات بیشتری نیاز دارند. استفاده از نوشابه‌های غیرالکلی یکی از راه‌های عمده رفع عطش است. امروزه مصرف‌کننده‌ها به مراتب از حق انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند. گرچه نوشابه‌های گازدار همچنان محبوب‌ترین نوشیدنی در میان عامه مردم هستند اما این صنعت با استفاده از نوآوری و خلاقیت کارشناسان خود توانسته است محصولاتی مانند نوشابه‌های کم‌کالری و یا انرژ‌ی‌زا را به بازار عرضه کند.

  ادامه مطلب ...

پیتزا و تاریخچه آن


پیتزا، نان گرد صافی است که در فر پخته می شود و معمولاً روی این نان گرد را با سس گوجه فرنگی و پنیر می پوشانند؛ به علاوه این که دیگر مواد دلخواه هم روی نان اضافه می کنند. پنیری که استفاده می شود معمولاً پنیر موزارلا و یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می شود (اغلب گوشت یا انواع سوسیس به کار می رود). البته میوه و سبزیجات از جمله آناناس، زیتون، پیاز، قارچ و ... هم به کار می رود. همچنین از کره، ادویه جات، پودر سیر و یا کنجد هم برای طعم دادن به پیتزا استفاده می کنند.   ادامه مطلب ...

چه مواد غذایی دارای کالری منفی هستند؟


کلیه غذاهایی که ما به طور روزانه مصرف می کنیم، دارای میزان مشخصی کربوهیدرات، پروتئین، و چربی هستند. باید توجه داشته باشید که کلیه ی غذاهای مصرفی، به عنوان یک منبع ضروری به منظور ایجاد انرژی محسوب می شوند که بدن با استفاده از آنها انرژی لازم برای خود را تامین می کند.

غذاها با کالری منفی به آن دسته از مواد غذایی اطلاق می شود که دارای کالری و میزان انرژی بسیار پایینی می باشند و بدن همان میزان انرژی را که به واسطه ی مصرف آنها جذب می کند، باید صرف هضم و جذب آنها کند. این نوع مواد غذایی میتوانند به کسانیکه در پی کاهش وزن هستند کمک کنند چرا که کالری کمی را در بردارند و بدن مجبور می شود تا از انرژی های ذخیره شده خود نیز در کنار آنها استفاده کند.  ادامه مطلب ...