تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

ریواس


ریواس سرشار از سلنیوم و روی است.ریواس منبع غنی اسید سیتریک و اسید اسکوربیک(ویتامین ث) است.ریواس به دلیل داشتن مقادیر زیاد سدیم در افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی‌شود. همچنین ریواس حاوی مقادیر چشمگیری از اگزالات است به همین دلیل بهتر است افرادی که سنگ کلیه دارند کمتر از آن استفاده کنند.ریواس می‌تواند نقش مهمی در رقیق کردن خون و همچنین تعادل اسید و باز خون داشته باشد.ریواس در مناطق مرتفع و بلند که خاک‌های آهکی دارند، بیشتر رشد می‌کند.


وی در خصوص زمان رویش آن یادآوری کرد: از اوایل بهار تا حدود یک ماه می‌توان ریواس را چید البته رویش آن در مناطق سردسیر تا بیش از یک ماه نیز ادامه دارد.مزه ترش و برگ‌های بزرگ و سبز از ویژگی های ظاهری ریواس است که می توان به کمک آنها این گیاه را شناخت.برگ‌های ریواس بسیار بزرگ و پهن هستند و گاه اندازه آنها از کف دست بزرگ‌تر است. بهتر است این گیاه را قبل از این که گل بدهد چید و استفاده کرد.بخشی از این گیاه که مورد استفاده قرار می گیرد، ساقه و دمبرگ آن است.

گرانترین ماده غذایی دنیا


این نوع قارچ به دلیل ارزش زیادش، معمولا توسط گروه های مافیایی و یا مانند مواد مخدر به صورتی خاص معامله می شود. قارچ وحشی به نام Truffles که فقط قیمت یک مشت آن رقم بالای ۱۰۰۰ دلار است.