تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

مواظب آب معدنی تقلبی باشید


دکتر مجید حاجی‌ فرجی در نشست خبری همایش 'آب در سلامت و تغذیه' افزود : اگر شرکت ها و کارخانه های آب معدنی استانداردهای لازم را در تولید آب رعایت کنند آب تولیدی آنها سالم و آشامیدنی است .

وی ادامه داد: این موضوع هیچ جای نگرانی برای مردم نیست و مردم می‌توانندبا توجه به برچسب‌های نصب‌ شده بر روی بطری‌ها آب‌ معدنی مورد نیاز خود را تهیه کنند.


حاجی‌ فرجی با اشاره به اینکه عدم آگاهی مردم از میزان مصرف آب از نگرانی های متخصصان تغذیه است گفت : مردم بایددر زمینه نحوه نگهداری از آب و انتخاب نوع مناسب آب‌های معدنی تحقیق کنند و بعد آن را مورد مصرف خود قرار دهند .

به گفته وی آموزش نقش مهمی در سلامت خانواده ها ایفا می کند و گفت : یکی از نگرانی های مردم نگهداری آب به صورت فریرز کردن در ظروف پلاستیکی است .نگهداری آب در فریزر باعث متصاعد شدن مواد موجود در ظروف پلاستیکی می شود که در این زمینه نیازمند تحقیقات گسترده ای هستیم.

دکتر حاجی فرجی درباره دستگاه‌های تصفیه آب افزود : برخی شرکت‌های تولیدکننده آب‌معدنی، سختی آب را به اندازه کافی نمی‌گیرند و همین مسئله باعث نگرانی مردم شده است که البته کنترل‌ها و نظارت بر این شرکت ها وجود دارد .

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی ایران گفت :درباره نظارت بر دستگاه‌های فیلتردار تصفیه‌ کننده آب نیز ابهاماتی از جمله ضرورت فیلتر کردن آب وجود دارد.

وی گفت : تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که برخی از این دستگاه‌ها حتی املاح آب را اضافه می کنند و این در حالی است که برخی شرکت ها این دستگاه ها را تبلیع می کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد