تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

تکنولوژی مواد غذایی

وبلاگی متفاوت برای علاقمندان به صنایع غذایی

مزایای پروتئین آب پنیر


پرئتئین آب پنیر در طول فرآیند ساخت پنیر به وجود می آید . گیاهخواران میتوانند از این مکمل غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنند . افزاد عادی در رژیم غذایی خود 14 تا 18 درصد پروتئین مصرف میکنند در حالی که گیاهخواران فقط 10 تا 12 درصد پروتئین میخورند . زمانی که سطح فعالیت افزایش میابد ، به همان نسبت نیز نیاط به پروتئین بیشتر میشود .

مقدار پرئتئین مورد نیاز بدن :

افراد عادی در هر کیلو گرم وزن بدن به 0/8 گرم پروتئین نساز دارند . افزادی که تحرک چندانی ندارند ، ممکن است به نصف پروتئین احتیاج داشته باشند . ورزشکاران به پروتئین خیلی زیادی نیاز دارند ، به طوری که برای هر کیلو گرم وزن بدن آنها 1/2 گرم پروتئین نیاز است . انجمن قلب ایالات متحده پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسید که د استاندارد پروتئین مورد نیاز به 20 تا 30 درصد است که تقریبا 35% کالری روزامخ بدم را میتواند تامین کند . تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس نشان میدهد که بعضی افراد هستند که علی رغم زیاد پروتئین ، حجم ماهیچه های آنها افزایش نمیبابد .





مزیت پروتئین آب پنیر :

پروتئین آب پنیر ، حاوی مقادیر زیادی اسید آمینه مانند : آرژینین و لیزین است که هر دوی آنها در تحرک هورمون رشد و ترشح آن در حقیقت یک جایگزین طبیعی برای استروئید ها محسوب میشود نقش دارد . پروتئین آب پنیر سرشار از گلوتامین است که به رفع خستگی ورزشکاران کمک میکند . BCAAS در بافت های ماهیچه ذخیره میشود و سپس برای اهداف مشابه مورد استفاده قرار میگیرد . در زمان انجام ورزش های استقامت ، اسید های آمینه موجود در آب پنید توسط بدن مورد استفاده قرار میگیرد . همچنین در آب پنیر مقدار زیادی اسید آمینه لوسین وجود دارد . تحقیقان انجام شده نشان میدهد که پروتئین آب پنیر باعض ثابت سازی گلوکز خون و کاهش جذب گلوکز در داخل جریان خون میشود . علاوه بر مزایای فوق ، پروتئین آب پنیر باهض کاهش سطح گرسنگی و افزایش سوخت و ساز بدن میشود . آب پنیر دارای دو ترکیب بیو اکتیو است که باعث متوقف کردن هورمون های گرسنگی می شوند عبارتند از : CCK و 1Glp گلوتاتیون موجود در آب پنیر از رشد بعضی تومورها جلوگیری می کند و ریسک عفونت ر کاهش می دهد. همچنین به رفع پوکی استخوان و تحلیل رفتن ماهیچه در افراد میانسال کمک می کند. لاکتوفرین ضد میکروب نیز در داخل آب پنیر باعث بهبود سریع زخم ها می شود.

 

چگونه پروتئین آب پنیر جذب بدن می شود ؟

وقتی که ما ورزش می کنیم ، بدن انرژی مورد نیاز خود را از طریق غذای مصرف شده تامین می کنند. پروتئین ها به اسید آمینه های آزاد تبدیل می شوند و سپس برای تامین انرژی ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرند. تمرینات شدید استقامت نرخ سنتز پروتئین را افزایش می دهند و اگر منبع پروتئین جدید وجود نداشته باشد ، تجزیه ماهیچه ای افزایش می یابد، در نتیجه منجر به کاهش حجم ماهیچه می شود. پس ورزشکاران باید قبل و بعد از تمرینات ورزشی مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف کنند.

در اینجا باید خاطر نشان کرد که مصرف پروتئین آب پینر به مقدار زیاد می تواند باعث ایجاد اختلال در کبد شود. اگر ورزشکاران از مواد غذایی حاوی پروتئین به مقدار زیاد مصرف کنند ممکن است با ریسک دهیدراسیون مواجه شوند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد